Home Comunicazione Comunicati stampa 20 e 21 ottobre '17, TORINO: 1° EUROPEAN ADOPTION MEETING tra COORDINAMENTI

20 e 21 ottobre '17, TORINO: 1° EUROPEAN ADOPTION MEETING tra COORDINAMENTI

20 e 21 Ottobre: il primo meeting europeo tra Coordinamenti

logo eu meetingVenerdì 20 e sabato 21 ottobre 2017 il Coordinamento CARE ha organizzato a Torino il primo incontro internazionale tra Coordinamenti di Associazioni Familiari che si occupano di Adozione in Europa. Interverranno:
FRANCIA: EFA - Enfance et Familles d’Adoption - Mrs. Nathalie Parent (Presidente) e Mrs. Claire Lecuir (Consigliera)
SPAGNA: CORA - Coordinadora de Asociaciones de Adopción y Acogimiento - Mr. Benedicto Garcia (Presidente)

L'incontro coinvolgerà quindi i maggiori paesi europei per numero di adozioni internazionali e sarà una grande opportunità per confrontarsi sui diversi sistemi adottivi,  per esplorare la situazione delle politiche delle adozioni nei rispettivi paesi, per condividere le informazioni sui paesi di origine dei minori, per progettare possibili azioni comuni per migliorare il benessere dei bambini e delle famiglie adottive a livello europeo, interfacciandosi direttamente con il Permanent Bureau de L'Aja.

flag italia

L'incontro sarà moderato da Monya Ferritti, Presidente del Coordinamento CARE.

20 et 21 octobre: première rencontre européenne des Coordinations

Vendredi 20 et samedi 21 octobre 2017 «Coordinamento CARE» a organisé à Turin la première rencontre internationale réunissant les coordinations d’associations familiales qui s’occupent d’adoption en Europe. Les intervenants seront :

pour la France: EFA - Enfance et Familles d’Adoption - Mme Nathalie Parent (Présidente) et Mme Claire Lecuir (membre du Conseil d’Administration)
pour l’Espagne: CORA - Coordinadora de Asociaciones de Adopción y Acogimiento - M. Benedicto Garcia (Président).

Cet atelier de travail, auquel participeront les pays européens avec le plus grand nombre d’adoptions internationales, sera une grande opportunité d’échange sur les différents systèmes d’adoption, et permettra donc de dresser un état des lieux de la situation dans chaque pays en ce qui concerne les politiques d’adoptions, partager les informations sur les pays d’origine des mineurs, mettre en place de possibles actions commune pour améliorer le bien-être des enfants et de leurs familles adoptives au niveau européen en « s’interfaçant » directement avec le Bureau Permanent de La Haye.

flag italia

La rencontre sera animée par Mme Monya Ferritti, Présidente de Coordinamento CARE

20 y 21 de Octubre: el primer encuentro europeo de Coordinadoras

El Viernes 20 y el sábado 21 de octubre de 2017 “Coordinamento CARE” ha organizado en Turín el primer encuentro internacional entre Coordinadoras de Asociaciones de Familias que se ocupan de Adopción en Europa. Intervendrán:
FRANCIA: EFA - Enfance et Familles d’Adoption - Mrs. Nathalie Parent (Presidente) y Mrs. Claire Lecuir (Consejera)
ESPAÑA: CORA - Coordinadora de Asociaciones de Adopción y Acogimiento - Mr. Benedicto García (Coordinador)

En el encuentro participarán los mayores países europeos por número de adopciones internacionales y será una gran oportunidad para dialogar sobre los diferentes sistemas de adopción, para explorar la situación de las políticas de adopción en los respectivos países, para compartir las informaciones sobre los países de origen de los menores, para planificar posibles acciones comunes orientadas a mejorar el bienestar de los niños y de las familias adoptivas a nivel europeo, interactuando directamente con el Permanent Bureau de L'Aja.

flag italia

El encuentro estará moderado por Monya Ferritti, Presidenta de “Coordinamento CARE”

20th and 21st October, 2017: first European meeting of national organizations coordinating adoptive families' associations

Coordinamento CARE, which has brought together a significant number of adoptive families' associations operating throughout Italy, has organized the first international European meeting at which two other major European coordinating organizations active in the adoption family community have been invited. The meeting will take place in Turin on Friday, 20th and Saturday, 21st October 2017. The other two organizations involved are:

EFA - Enfance et Familles d'Adoption, France, represented by Mrs. Nathalie Parent (President) and Mrs. Claire Lecuir (Board member);

and

CORA - Coordinatora de Asociaciones de Adopción y Acogimiento, Spain, represented by Mr. Benedicto Garcia (President).

The two-day meeting, therefore, involves the European countries that register the highest number of international adoptions. It represents an important opportunity for the exchange of information and experience related to the adoption systems in each country, enabling exploration of adoption policies implemented in the three systems. Moreover, it will also allow all partcipants to share information regarding countries of origin and possible joint actions to undertake at European level directly with the Permanent Bureau of the Hague Conference with the aim of improving adoptive family and child welfare.

flag italia

The meeting will be chaired by
Monya Ferritti, President of Coordinamento CARE.